RATSASTUKSENI KEHITYS (LUUKKU 6.)

12/20/2014

Heippa taas! Nyt hirveä tsemppi päälle, että (ehkä..) saan nämä 14 luukkua pois alta. Nyt olisi seuraavaksi vuorossa kehityspostaus, joten siirrytään nopeasti siihen .. Huomatkaa, että tiivistän aika rutkasti tekstiä ja lisään vain paljon kuvia!


muuten 2014 semejen esterataa en löytänyt joten päädyin palkintojen jakoon ...:D 

Kun itse katselen touota videota, tuntuu ettei tää homma oikein liiku mihinkään. Kai tässä ehkä johonkin on menty? No, jos hypätää syvemmälle tätä harrastusta koko elämäni aikana olen jollain tavalla ollut hepan selässä ihan pienestä pitäen. Mutta tarkalleen, aloitin minitunnit aloitettuani koulun, eli 2007. Sielläkin vietin vähä turhan kauan aikaa, noin puoltoista vuotta ja siirryin alkeistunnille. Alkuun muistan, että olin hyvä tai istunta oli hyvä siinä ei ollut ollenkaan virheitä. Olin aina innokas pieni ponityttö, joka halusi jo hepan selkään. 

Siinä meni aikaa eikä mitään suuria kaaria tapahtunut. Osasin jo kuitenkin perusjutut. Vaihdoin kait pari kertaa tuntia, joista viimeisimmät olivat maanantain ja lauantain tunnit. Olin aina suoraan sanottuna tasottomissa ryhmissä enkä ottanut haasteita. Lauantain ryhmässä loppu vaiheilla ennen kun vaihdoin tiistaille olikin sellaista, että nää vaikeat ponit meni mulle aina. Olihan se kivaa kyllä.





Pian otinkin jo toisen tunnin viikolle, joka olikin estevalkka, jossa toki estetaidot kehittyi. Taaskaan alussa esteillä ei ollut sen kummempia istuntaongelmia.
2013 lopulla vaihdoin tiistain tunnille, joka oli sitten hyvää tasoluokkaa. Silloin kehityskaari liikkuikin nopeasti. Silloin tuli lupaavia ''ahaa'' elämyksiä ja ponityttö oppi edes hiukan ymmärtämään miten ratsastetaan poni oikein päin. 2013 lopulta lähti myös käyntiin kilpailumenestys. Olin jo tätä ennnen kyllä käynyt parit kisat, mutten millään kummoisella menestyksellä. Marraskuulla sain ekan voittoini Elviksen kanssa esteluokasta ja 2014 tammikuussa ekan voiton Denverin kanssa koululuokasta. Siitä edes päin, joka kisoista tuli melkein joku palkinto. 

Nyt mä oon tässä ihan hyvänä ratsastajana, tosi hyvä kisakausi takana, onnellinen majoran cupin kolmas sijoittunut, pian hepparatsastaja ja uusia haasteita odottava ratsastaja. Mulla on peräti 6 ruusuketta tältä vuodelta ja kaksi mitalia. Kaikki suht onnistuneita ratoja. Mä oon niin kiintynyt tähän harrastukseen ja treenaan ahkerasti, ja täähän menee ihan hyvin. Oonhan mä iha hyvä tässä.







Lähetä kommentti

Huomaathan, että kommenttien valvonta on päällä. Älä siis pelästy, jos kommentti ei ilmesty heti boksiin. Ruusut ja risut otetaan vastaan, kiitos kommentistasi :-) !

Latest Instagrams

© Soffe. Design by FCD.